Grönt är skönt | Tävla och vinn sängkläder från HAY

Idag kom våren av sig lite när vi åter vaknade till ett pudrigt vitt snötäckt landskap. Men snart, snart börjar det nog spira ändå. Snödroppar och knoppande träd... Som vi längtar efter grönskande vår nu. Inomhus kan vi gå loss med vårinspirerade textilier och gönskande växter. Gröna toner i alla nyanser inspirerar från mint och skira pasteller till mossgrönt.


Nu har du möjlighet att tävla om HAYs underbara sänglinne i färgen Moss. Här kombineras de vackraste gröna nyanserna med mjuka pasteller. Man kan inte krypa ner under ett skönare täcke än det här. En vinnare får 2 bäddset i storlek 140x200.

För att delta i tävlingen vill vi att du lämnar en kommentar till det här inlägget där du delar med dig av din bästa vårinspiration. Vad gör du för att ta in våren hemma?

Tävlingen pågår t o m fredag 22/3 kl 10.00. Vinnaren meddelas samma dag.

Lycka till!


Bilder  HAY sänglinne | Grönskande inspirationsbild från Zetas | Pastelligt grönt Colony Green

17 kommentarer:

  1. Med fräscha vårgardiner och nyplanterade blomster ser jag till att Kung Bore inte in genom dörren kommer!

    SvaraRadera
  2. I second newly planted flowers! Also, is this giveaway international? Would love to win the bedsheets!

    SvaraRadera
  3. Bäddar med nytvättade lakan som hängt ute på tork, sedan öppnar jag sovrumsfönstret på glänt.

    SvaraRadera
  4. Ta in ris som strax slår ut. Städa balkongen och plantera påskliljor och penseer och sätt dig och njut av ett glas vin i vårvärmen(?)
    //Per C

    SvaraRadera
  5. Jag planterar tomatfröer som jag sen ser växa nästan dag för dag, och drömmer om varmare tider framöver när både de och jag kan flytta ut på balkongen. Så putsar jag fönsterna så jag kan sitta inne och se på vårsolen utan att tro att det är dimmigt ute :)

    SvaraRadera
  6. Greetings from Finland! Thanks for the great blog and for the giveaway! I'm also hoping that your giveaway is international - or at least Scandinavian ;-). My spring obsession is to clean our home entirely, a very thorough cleansing after long winter. The most therapeutic part is to clean the windows and let the sunshine in. Yes, really :-D. Have a nice spring!

    SvaraRadera
  7. Tulpaner i massor pryder mitt hem - jag älskar dessa fantastiska blommor! Våren känns så mycket närmare nu när solen har kommit fram mer, då öppnar jag balkongdörren och skottar av den från all snö och tar fram utemöblerna så att jag kan sitta ute och njuta av vårsolen - helt underbart!

    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Tar ut mysdynorna och trasmattan på balkongen så man är redo att spendera våren och sommaren ute :) Ett måste är också att tvätta fönster så solen verkligen får komma in.

    Emma.bol@live.se

    SvaraRadera
  9. SNÖDROPPAR! Jag tänker på snödroppar samtidigt som jag drar upp spetsgardinen för att släppa in all sol jag kan.. livet är underbart.. tills jag inser att jag behöver dammsuga.

    anna_liljeholm@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag byter färger för att markera att det blir vår. Jag har vita gardiner i köket året om, till jul matchas de med rött och nu med pastell. Bland annat har jag satt upp en vimpel med ljusa färger, bytt ut duken och handdukarna, tagit in fler ljusa soffkuddar, etcetera.

    Och så har vi en bokstavsbanner ( http://www.mokkasin.com/sv/produkter/inredning/boktavsbanner.html) som sitter ovanför soffan och där byter jag text några gånger per år. Nu står det "winter song". Nästa gång blir om någon vecka då det kommer att stå "Easter Egg". "Spring break" blir det nog sedan. Ett kul sätt att visa hur året skiftar:)

    SvaraRadera
  11. blommor, blommor och lite till blommor.
    samt att sitta ute mot en varm solig fasad och känna att snart snart är det sommar!

    nilla

    SvaraRadera
  12. IngMarie Andersson15 mars 2013 kl. 21:35

    Jag plockade in våren igår och idag har solen gassat in hela dagen - ljuvligt! Jag har tippat runt med lätta barfota små steg och vårmyst hela dagen!
    Hur plockade jag in våren? Jo, jag adderade två gammelrosa kuddar och en dimblå pläd till soffan, hängde nya aprikosa handdukar i badrummet, köpte ett stort fång tulpaner och tände doftljuset med doften "soldränkt pion". Satte mig avslutningsvis på balkongen med en islatte och solglasögon.. Underbar vår-torsdag helt enkelt!

    SvaraRadera
  13. Idag plockar jag in våren genom att grilla korv och dricka ett glas rosévin på uteplatsen. Det kräver en varm jacka och ett helt gäng med filtar men det ordnar jag gärna för att få vårkänslor. Snart är solen här för att stanna. Äntligen!

    SvaraRadera
  14. Under ett täcke det spritter av liv ute och inne vi väntar på liv. Det nya livet kommer åter. Flera nyanser av grönt ett hopp om tillväxt och vår.

    SvaraRadera
  15. Vår for meg i hus og hjem bety at jeg bytter putetrekk (kuddfodral), setter grønne kvister og friske blomster i krukker inne og ute, vasker vinduer og setter uendelig pris på første kaffe ute på uteplassen :))
    Cecilie V.

    SvaraRadera
  16. Verry good blog, please check website i paste too.. they have very good products and good prices :)

    SvaraRadera
  17. Den gröna färgen lugnar mig ner, det är därför jag älskar sängkläder i denna färg.

    SvaraRadera